مد ماده ای است ، چیزی بیرونی است. این بصری توسط دیگران درک می شود ، حداقل عمدتا به طور مستقیم احساس و بو نمی شود.

و در عین حال ارتباط برقرار می کند: از طریق برش ، نحوه پوشیدن آن ، رنگ ها و ارزش ظاهری آن ، به عنوان مثال ، آرم های تجاری ارتباط برقرار می کند. بنابراین ، این بر شما و همچنین ذهن دیگران که مجبور به نگاه کردن به مد هستند تأثیر می گذارد - این تأثیر بر روان دارد. همچنین می تواند برای برطرف کردن نیازها و "دستکاری" افراد مورد استفاده قرار گیرد. مقاله زیر نگاهی دقیق تر به ارتباط بین مد و روان می پردازد.

لباس: آینه ای از روح
اگر صبح جلوی کمد لباس ایستاده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید که امروز چه چیزی را بپوشید ، ممکن است نه تنها این مشکل را ایجاد کنید که شما فقط لباس را دوست ندارید ، بلکه به اندازه کافی از آنها استفاده کرده اید و چیزهای جدید می خواهید. در عوض ، ناخودآگاه نیز نقش دارد: زیرا ما انسانها مطابق روحیه خود کمد لباس خود را انتخاب می کنیم. بسته به اینکه ما اعتماد به نفس داشته باشیم ، خوشحال یا افسرده ، ناامن یا بی حوصله باشیم ، از سایر وسایل لباس نیز استفاده می کنیم.

بنابراین روحیه ما نه تنها از طریق زبان بدن به بیرون ارتباط می یابد . به هر کس که در خیابان ملاقات خواهید کرد ، چیزی درمورد مد دیگران نیز گفته خواهد شد که بلافاصله تصاویری از وضعیت روانی شخص دیگر را در ناخودآگاه خود ایجاد می کنند. در اینجا اغلب تصمیم گرفته می شود که آیا یک غریبه احساس همدردی یا ضد همدردی اولیه با خود داشته باشد. متأسفانه ، هیچ قانون اساسی در مورد "شما با این لباس ها اشتباه نمی کنید" وجود ندارد. درعوض ، توصیه می شود در انتخاب کمد لباس بخار بگذارید و در انتخاب لباس از آن لذت ببرید. فقط کسانی که آنچه را که می پوشند دوست دارند ، آنرا به بیرون تابش می دهند. اولین قدم به سمت یک انتخاب خوب ، برای طرف مقابل نیز

روانشناسی رنگ
رنگها همیشه برای مردم مهم بوده اند و بنابراین روانشناسی، مد و رنگ موارد خاص لباس و ترکیب آنها نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر رنگ نیز در تی شرت ، کاپشن ، شلوار یا کفش با یک اثر خاص و نمادگرایی همراه است. بسته به نوع پوشیدن لباس مربوطه یا بیننده ، تفاوت هایی وجود دارد؛ زیرا برخی از معانی رنگی نیز توسط سنت ها و فرهنگ های مختلف تعیین و ثابت می شوند. سایر اثرات رنگ ، به نوبه خود ، تقریباً جهانی است و به طور مشابه یا یکسان توسط مردم در سراسر جهان درک می شود. به عنوان مثال ، رنگ های گرم زنگ هایی از قرمز تا زرد در همه جا هستند ، در حالی که رنگ های سرد از سبز تا آبی است. دلیل این امر ، از دیدگاه روانشناختی ، تجربه انسانی خود انسان است که قرمز و زرد با آتش گرم و آبی و سبز بیشتر با آب سرد ارتباط دارد.

اگر دوست دارید با رنگ ها آزمایش کنید ، ابتدا باید کمی خود را به سمت روندهای فعلی رنگ و ترکیب ها متمایل کنید تا به عنوان یک پرنده بهشت ​​جلب نشوید و در مرحله دوم دانش بنیادی در مورد معانی مشترک اکثر رنگ ها داشته باشید. نمای زیر نباید کاملاً جهانی تلقی شود ، بلکه باید به عنوان اولین بینش در مورد آثار احتمالی رنگ ها استفاده شود:

قرمز  مخفف انرژی ، شور و عشق است ، بلکه سرزندگی و (به ویژه در طبیعت) در معرض خطر است. بلبرینگ های سرخ به خاطر خلق و خوی سریع و سرسختی شناخته می شوند.
ابی  تابش می کند ، اما در شرایط خاصی نیز می تواند از راه دور و سرد به نظر برسد. کسانی که دوست دارند لباس آبی بپوشند ، اغلب به نیاز هماهنگ و بی جهت از درگیری طبقه بندی می شوند.
هرکسی که دوست دارد به خودی خود زرد را ببیند ، باهوش ، آزادیخواه ، واقعی و معقول تلقی می شود. با این حال ، زرد نیز می تواند برای حسادت باشد.
سبز  رنگ امید و زندگی است: حاملان سبز به آینده نگاه می کنند ، بلکه دوست دارند خودشان با رنگ آرام شوند.افرادی که سبز می پوشند نیز سخاوتمندانه درک می شوند.
کسانی که دوست دارند مشکی بپوشند فردی فردی محسوب می شوند و از قدرت یا بدبینی بیرون می زنند . رنگ سیاه نیز ظریف ، ساده و رنگ عزاداری به حساب می آید.
مد و اثرات سلامتی
علاوه بر تأثیر رنگ ، مد تأثیر بسیار مستقیم تری بر سلامت انسان و در نتیجه در ابتدا بر روان ، اما بعداً احتمالاً حتی بر بدن انسان نیز خواهد گذاشت. زیرا فرقه ظاهر و مهمتر از همه زیبایی و ارزشهای مرتبط با شهرت ، قدرت و ثروت هزاران سال در جامعه وجود داشته و تا به امروز ادامه دارد. "لباس باعث می شود مردم" هنوز هم در بسیاری از طبقات اجتماعی امروز اعمال می شود. این دیدگاه می تواند تعدادی از عوارض را ایجاد کند:

ن همیشه بین مد و تصاویر بدن ارتباطی داشته اند - اگر می خواهید یک قطعه خاص از لباس بپوشید ، باید چهره خاصی داشته باشید. از این گذشته ، با مدل های نقش مستقیم و تبلیغات نشان داده می شود. برخی از برش ها ، به عنوان مثال ، از منحنی های بیش از حد دور نیز جلوگیری می کنند ، به همین دلیل خانم هایی که تمرکز خاصی روی یک لباس خاص دارند ، وزن کم می کنند و یا برای اینکه بتوانند دامن یا لباس خاصی را بپوشند ، به رژیم های ناسالم می روند. اینکه این نوع هذیان ، که بسیاری نمی توانند از آن فرار کنند ، در روان شروع می شود و آگاهانه با آن برخورد می شودبسیاری از مردم نمی دانند توان با با آن برخورد کرد.
تجلیل از لباس های مجلل و تحقیر لباس ارزان نیز می تواند خطرناک باشد. بی دلیل نیست که مباحث مکرر در مدارس پیرامون لباس فرم برای جلوگیری از زورگویی بعضی از دانش آموزان که مثلاً نمی توانند لباس های گران قیمت "زیبا" یا "عادی" را به چشم سایر کودکان بپردازند ، مکرر است. این فشار روان کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد تا حدی که در موارد فردی نه تنها بیماری های روانی مانند افسردگی ایجاد نمی کند ، بلکه ممکن است در طول زندگی آنها یک دید آسیب دیده ایجاد کند که این نیز به نمای بیرونی و به ویژه لباس مربوط می شود. ،
پتانسیل دستکاری لباس
تولید کنندگان مختلف البته از قدرت لباس به خوبی آگاه هستند. بنابراین از مد نه تنها در تبلیغات استفاده می شود تا توجه به وسایل منفرد لباس را جلب کند و بتواند آنها را بهتر بفروشد بلکه باعث ایجاد اثرات روانی برای بینندگان و مصرف کنندگان شود. اگر برخی از افراد پیراهن را به رنگ خاصی بپوشند ، به عنوان مثال ، لباس مدل می تواند فرآیندهای مصرف کنندگان بالقوه را ایجاد کند که در واقع هیچ ارتباطی با کالای تبلیغاتی ندارد ، اما هنوز هم در علاقه به آنچه ارائه می شود و تصمیم خرید تأثیر دارد.

از آنجا که ما انسان هستیم ، نمی توانیم از این "دستکاری" عمدی جلوگیری کنیم. تنها راه برای محافظت از خود در برابر تبلیغات دستکاری ، که البته ممنوع نیست ، زیرا از هیچ روش غیرقانونی استفاده نمی کند ، نگاهی انتقادآمیز و نگه داشتن تأثیرات مد بر روان است. بعضی اوقات آنها بزرگتر از آنچه فکر می کنید هستند.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها